تمامی مقالات, ضبط مکالمات تلفن

چگونه مکالمات تلفن ثابت را ضبط کنیم؟

چگونه-مکالمات-تلفن-ثابت-را-ضبط-کنیم؟

چگونه مکالمات تلفن ثابت را ضبط کنیم؟ استفاده از نرم افزار ضبط مکالمات تلفن ثابت به صورت مخفی بهتر است یا دستگاه های پیشرفته و حرفه‌ای که با امکانات زیاد مخصوص این کار ساخته شده‌اند؟
ضبط مکالمات تلفن برای همه بخصوص در شرکت ها و ادارات آنقد مهم است که مانند بک آپ گیری از اطلاعات روزانه ضروری به حساب می‌آید، ۲۴ امتیاز طلایی که با ضبط مکالمات تلفن به دست می آوریم را اگر نخواندید، حتما بخوانید و از ارزشمندی های این مهم آگاه شوید. ضبط مکالمات تلفن چه نرم افزاری و چه سخت افزاری هریک با امکانات مخصوصی که دارند، به گونه ای نیازهای شما را مرتفع می سازند؛ پس بیایید این دو روش را با هم مقایسه کنیم تا بهتر تصمیم بگیریم از کدام استفاده کنیم.

* نکته: در هر دو روش باید نظر داشته باشید که طبق قوانین ضبط مکالمات ، عمل ضبط مکالمات دوطرفه حتما باید به اطلاع طرفین رسانده شود تا شنود یا استراق سمع غیرقانونی نباشد.

روش اول- نرم افزار ضبط مکالمات تلفن ثابت به صورت مخفی

در روش نرم افزاری هیچ دستگاه خارجی در ظاهر وجود ندارد و ضبط کاملا در کامپیوتر انجام می شود. اما همین نیازمندی به کامپیوتر یا لپ تاپ روشن می تواند محدودیت در استفاده ایجاد کند.
ما برای این مقایسه دو روش ضبط مکالمات نرم افزاری و سخت افزاری سرچ زیادی در اینترنت و سایتهای ایرانی و خارجی کردیم تا کار شما را آسانتر کنیم. بیایید چند برنامه معروفی که پیدا کردیم را به شما توضیح یدهیم؛ حتما تا پایان مطلب همراه جستجوگری ما باشید تا ببینیم چگونه مکالمات تلفن ثابت را ضبط کنیم به بهترین شکل!

نرم ازفزار ضبط مکالمات تلفن ثابت مخفی

 

نرم افزار ضبط مکالمات تلفن ثابت Advanced Phone Recorder

این نرم افزار برای کار کردن نیاز به کارت صوتی دارد که معمولا روی سیستم ها هست؛ و یک مودم جهت اتصال خط تلفن به کامپیوتر. پس از انجام اتصالات لازم و فشردن دکمه ضبط تماس آغاز می شود؛ اما این صدا به درد آرشیو و استفاده هایی که گفتیم نمی خورد؛ چرا؟ خودتان ببینید!

نرم افزار ضبط مکالمات تلفن ثابت مخفی

نرم افزار ضبط مکالمات Modem Spy

در یک سایت ایرانی دیگر نرم افزار ضبط  مکالمات Modem Spy را پیشنهاد داده بودند که آن هم مشکلات غیرقابل چشم پوشی داشت و برای کار حرفه ای که می خواهیم مناسب نیست.

نتیجه جستجو در سایت های خارجی:

نرم افزار ضبط مکالمات تلفن ثابت Versadial

نرم افزار Versadial در لیست تاپ ترین نرم افزارهای ضبط مکالمات قرار دارد و می توان از آن برای ضبط مکالمات خطوط ویپ، سیپ ترانک ها و تلفن های معمولی استفاده کرد. اما از سختی های کاربری آنها می توان فارسی نبودن زبان کاربری، رایگان نبودن و مشکلات خرید اکانت پرمیوم با دلار اشاره کرد.

=> نتیجه استفاده از نرم افزار ضبط مکالمات تلفن ثابت

موارد بالا تنها نمونه کوچکی از تعداد نرم افزارهایی هستند که برای ضبط مکالمات خطوط تلفن ثابت استفاده می شوند. اگر بخواهیم تحلیلی بر این نرم افزارها داشته باشیم می توان اینطور گفت که در نرم افزارهای رایگان محدودیت های زیادی دیده می شوند به حدی که بلا استفاده می شوند و اما در نرم افزارهای پرمیوم غیررایگان هر چند که این محدودیت ها برداشته می شوند اما باید هزینه های بالایی برای خرید خود نرم افزار و  لایسنس آن پرداخت کنید که با وضعیت قیمت دلار این روزا می تواند بسیار نا امید کننده باشد. در یک جمله کوتاه، غیر رایگان بودن اکثر نرم افزارها، نصب لایسنس، وجود محدودیت ها، نداشتن پشتیبانی کافی و غیر بومی بودن و مهمتر از همه اینکه نرم افزار نمی تواند حافظه مجزا داشته باشد و فضایی از هارد را اشغال می کند؛ اینها از جمله معایبی هستند که در اکثر نرم افزارهای ضبط مکالمات تلفن ثابت می توان مشاهده کرد.

روش دوم- سخت افزار های ضبط مکالمات تلفن ثابت

در ادامه جستجو به این رسیدیم که استفاده از دستگاه های مخصوص و پیشرفته ضبط مکالمات تلفن ثابت با مزایا و امکانات زیادی دارد که محدودیت ها و مشکلات روش نرم افزاری را پوشش داده و بهترین و مطمئن ترین شیوه ضبط مکالمات است. به طور خلاصه می توان موارد زیر را برشمرد:

* ضبط مخفی و بدون نویز: ضبط مکالمات به روش سخت افزاری هم نوعی ضبط مکالمات تلفن ثابت به صورت مخفی است که در ظاهر مکالمه هیچ علامت و اختلالی ایجاد نمی کند و تا وقتی مستقیما به اطلاع مخاطب رسانده نشود هیچ نشانه ای از ضبط وجود ندارد.

* دستگاه های ضبط مکالمات موجود، تولیدات داخل کشور هستند و با سیستم های مخابراتی، تلفن ها و سانترل های موجود در کشور سازگاری بیشتری دارند.

دارای گارانتی و پشتیبانی پس از فروش هستند به گونه ای که در صورت بروز ایراد می توان با واحد پشتیبانی مربوطه تماس گرفته و مشکلات و ایرادات پیش آمده را حل کرد.

* قیمت خرید دستگاه های ضبط مکالمات به نسبت نرم افزارهای خارجی بسیار به صرفه تر است.

* دستگاه های ضبط مکالمات تلفن ثابت، خود دارای حافظه داخلی یا جانبی می باشند و نیازی به اشغال فضای هارد کامپیوتر ندارند.

* دیتابیس قدرتمندی دارند که امکان ثبت، ذخیره سازی، دسته بندی، جستجو، بک آپ گیری و … را فراهم می سازند.

* برحسب نوع نیاز و کاربرد مدنظر دستگاه های متنوعی تولید شده که از یک خط تا 300 خط را همزمان ضبط میکند.

* تمام انواع خطوط آنالوگ، دیجیتال، E1 و سیپ ترانک را ساپورت می کنند.

* برخی مدل های دستگاه ضبط با کامپیوتر و برخی مستقل از آن عمل می کنند.

* می توانند خروجی LAN یا USB داشته باشند.

نرم افزار ضبط مکالمات تلفن ثابت به صورت مخفی

حالا برگردیم به سوال اصلی که چگونه مکالمات تلفن ثابت را ضبط کنیم؟

با درنظر گرفتن تمام توضیحات و مقایسه های گفته شده مشخص است که استفاده از دستگاه های ضبط مکالمات بسیار مفیدتر و به صرفه تر خواهد بود. پس برای اینکه بدانیم چگونه مکالمات تلفن ثابت را ضبط کنیم؟ باید ببینیم که کدام دستگاه با نیاز ما متناسب است.

انواع محصولات و دستگاه های ضبط مکالمات تلفن ثابت را که ببینیم متوجه می شویم که بسته به نوع خط (آنالوگ، دیجیتال، سیپ ترانک و PRI/E1)، نوع ضبط (روی رم، روی کامپیوتر) ، تعداد خط و نوع اتصال دستگاه (USB و LAN) باید چه دستگاهی را انتخاب کنیم.

توضیح دسته بندی انواع دستگاه های ضبط مکالمات تلفن را بخوانید و انتخاب و خریدتان را مطمئن انجام دهید. کارشناسان فروش و پشتیبانی ما همواره پاسخگوی شما هستند.

نرم ازفزار ضبط مکالمات تلفن ثابت مخفی

جمع بندی!

ضبط مکالمات تلفن ثابت می تواند مفید باشد به گونه ای که به شما این امکان را می دهد تا مجموعه ای از تماس ها و مکالماتی را که تاکنون داشته اید، آرشیو کنید؛ به این منظور که در صورت نیاز به مکالمات رد و بدل شده شما با یک فرد خاص، آموزش کارمندان، حل مشکلات و تنش های موجود بین کارمندان و غیره از آن استفاده کنید. انواع دستگاه های معرفی شده در این مقاله از بهترین دستگاه ها هستند که اولاً تولید داخل بوده و ثانیاً با ویژگی، پشتیبانی و امکاناتی که دارند می توانند بهترین منبع برای ضبط مکالمات تلفن ثابت شما باشند؛ کافی است که نگاهی به مشخصات و قابلیت های هر یک از این دستگاه ها در فروشگاه صوت ارتباط بیندازید تا بتوانید دستگاه مناسب با کار و نیاز خود را خریداری کنید.

پرفروش ترین دستگاه های ضبط مکالمات تلفنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *